採用情報

募集職種

待遇

経験・能力、および現在の給与等を考慮の上、当社規定により優遇。 各種社会保険完備。

応募方法

希望職種を明記の上、履歴書と職務経歴書(日本語・英語)をメールにてご送付ください。書類選考の上、メールまたは電話にて結果をお知らせします。

応募先/問合せ

フォーティネットジャパン株式会社
採用担当 : recruit_jp@fortinet.com

※ご応募いただいた書類は、採用選考以外の目的には一切使用いたしません。また、いただいた個人情報につきましては弊社にて責任をもって管理・破棄いたします。

募集職種:メジャーアカウントマネージャー(ハイタッチセールス)

職務内容:

弊社のビジネスは多岐にわたる市場領域に拡大しています。特に、大手製造業、製薬・医薬、小売り・流通、メディア・マスコミの市場領域に強く、その市場開発を推進できるアカウントマネージャを募集しています。市場に影響を与える強い人脈を持っていることを要件とし、フォーティネットとしてそれら人脈との関係を築き、顧客ニーズを解決する弊社のソリューションを提案していただきます。フォーティネットの他チームおよびセールス チャネルパートナーと連携し、市場開発を達成させる役割を担います。

【主な業務】

  1. 次の市場の開拓を行う:大手製造業、製薬・医薬、小売り・流通、マスコミ・メディア
  2. ターゲットとする市場に対して営業戦略を立案し実行する
  3. 顧客との強力な関係を作り、販売案件を発掘し、随時、フォーティネットのシステムエンジニア チームおよびSIパートナーと連携して、ソリューションのコンサルティングおよび提案を行う
  4. 顧客へのRFI/RFPなどの提案活動を遂行する
  5. 既存メジャー アカウント/ネームド アカウントを支援し、常時、最新情報を提供することで、顧客満足度を維持する

応募資格:

【求められる経験、スキルおよび資質】

  1. IT 業界または通信業界での営業経験があり、大手製造業、製薬・医薬、小売り・流通、マスコミ・メディア業界で5年以上のアカウントマネージャ経験がある
  2. ネットワークおよびネットワークセキュリティ技術およびそのビジネスに精通していること
  3. 新規案件を開拓するためにターゲットとする市場・産業のビジネス環境を理解していること
  4. 優れたプレゼンテーションおよびコミュニケーション スキルを持っていること
  5. 良好なチームワーク作りに加え、個人でビジネスを発展させた経験があること
  6. 販売受注と顧客満足を牽引するためのリーダーシップがあること

英語力:

英語に抵抗がないこと。最低限のメールでのやり取り、英語の社内メールは読解できるレベル。

勤務地:

東京、大阪

学歴:

短大卒以上

募集職種:Technical Support Security Engineer

Objective:

We are looking for strong technical support security analysts. We require candidates with the ability to identify and resolve problems in a timely manner; to gather and analyze information and to skillfully develop alternative solutions for customers.
The position requires excellent oral and written communication skills. Oral communication skills include the ability to speak clearly and persuasively, to listen carefully to ensure full understanding of the situation, and to respond well to questions when dealing with both positive and negative situations.

Key Responsibilities:

  • To provide direct technical support via phone and web based systems to our customers and partners through-out.
  • Investigate and resolve the most complex technical issues involving Fortinet products
  • Perform monitoring, research and analysis of security threats and vulnerabilities
  • Handle customers' inquiries and submissions for AV/IPS/Application Control
  • Develop signature detection in proprietary description language
  • Work closely with R&D departments to resolve product issues
  • Manage & resolve technical cases escalated from other support levels
  • Creation of technical documentation and bulletins to improve internal and external knowledge base
  • Take initiatives and ownership of the problem to drive for results
  • Reports to Technical Support Manager

Required Skills:

【求められるスキル】

  • 5 year or more experiences
  • Experience writing codes in C/C++, Python, Perl, Java
  • Administrator level working knowledge of Windows, Linux or Unix skills an advantage
  • Strong English/Japanese communication skills in oral & written

【あれば尚可】

  • Knowledge of data networking protocols, specifically TCP/IP, routing and switching
  • Experience in reverse engineering of security threats
  • Knowledge of network traffic analysis
  • Knowledge of VMware and/or other virtualization technologies
  • Good understanding of Web application concepts, security, and vulnerabilities
  • SQL or other database knowledge is an advantage

Education:

Bachelor's degree preferably in Computer Science, Software Engineering or related field, or an equivalent combination of training and experience

Location:

Tokyo

募集職種:テクニカルサポートエンジニア

職務内容:

日本国内の顧客および販売パートナーに対して、販売後のレベル2, 3テクニカルサポートを行う。

  • SLA(サービスレベルアグリーメント)を順守しながら、日本国内の顧客(日本以外のケースもあります)および販売パートナーに対して、サポートサイトや電話サポートを通してのレベル2テクニカルサポートを実施する。
  • トラブルシューティングにおいては環境のテスト・設定を行ない、カスタマケースを再現する。
  • 顧客に対して定期的にステータスをアップデートし、テクニカルソリューションや対処策を提供する。
  • 営業やエンジニアチームと連携してテクニカルケースを追及し、上位Teamへのエスカレーションに対処し、ケースが終了するまで適切な管理を行う。
  • パートナーに対して、最新の話題について定期的に議論し共有する。
  • エンドユーザを訪問し、発生した問題の調査・議論・報告等を行う。
  • L3エンジニアは開発側とのやり取りを通じて、開発側へエスカレーションされた問題を解決へと導く。

応募資格:

【求められるスキル】

  • ネットワーキング/セキュリティ ベンダにおいてテクニカルサポートとして5年以上の実務経験
  • TCP/IP、ルーティングプロトコル、L2/L3スイッチに精通しており、IPSecについての専門知識
  • ファイアウォール/VPN、IDS/IPS、アンチスパム、ウイルススキャンなどのセキュリティ製品を扱った経験
  • Windows、UNIXまたはLinuxにおいて管理者レベルの職務知識があること
  • トラブルシューティングに強く、問題解決能力が高いこと

【あれば尚可】

  • CISSPや関連するセキュリティ製品サポート認定を取得している
  • ワイヤレスネットワークエンジニアの経験

【備えるべき資質】

  • チームプレイヤー
  • 落ち着いて前向きであること
  • プロセス指向を持っていること
  • プレッシャーがある中で自主的に働くことができること
  • 率先力があり、自発的に結果を導く能力があること

【その他】

  • 国内、海外へ出張ができること

英語力:

  • ビジネスレベルの英語力(読み書き)を有していること

勤務地:

東京・大阪

学歴:

  • コンピュータ、ネットワーク関係学科を卒業している、もしくは同等の学力を有すること
  • また、上記には該当しないが、社会人になって必要なエンジニアとしての教育を受け、それ相当の経験とキャリアがあれば可

その他:

1次面接時にネットワークに関する20分ほどのペーパーテストを実施します

募集職種:Incident Manager

Reports to:

Director Customer support Japan

Location:

Tokyo

Job Description Summary:

The Incident Manager role is a key individual within the Services & Support organization whose principle objective is to drive customer executive escalations to a successful conclusion and manage the overall list of critical situations.

The Incident Manager has a solid technical understanding of how Fortinet products and services are utilized by the customer, and uses this to effectively resolve issues and manage customer escalations until a resolution is achieved. The Incident Manager is the main point of contact and responsible for all management communications between Fortinet and the customer, this will involve working closely with other support team members to organize and manage customer escalations.

Key Responsibilities:

  • Facilitate weekly escalation meeting, tracking situations and reporting back on action plans.
  • Act as the management "Single Point of Contact" for customer escalations, facilitating conference calls, meetings and engaging the appropriate resources
  • Manages escalations and incidents by hosting conference calls, facilitating actions and producing customer facing updates

  • Produce clear written updates to be delivered to customers for all escalations
  • Drive continual process improvements to achieve business goals and maximize customer service experience
  • Build management relationships within the customer bases and understand the customer's business practices/procedures.
  • Maintain an intimate understanding Fortinet support and service capabilities and limitations

  • Produce internal reports, weekly and monthly on escalations and highlight issues to upper management
  • Work closely with the TAC organization to ensure the technical input is obtained and validated

Job Experience Requirements:

  • Analytical Ability - effectiveness in analyzing situations and identifying key issues
  • Proactive - taking responsibility for making things happen.
  • Teamwork - collaborating with and promoting collaboration
  • Technical expertise - up to date but high level knowledge of networking & security
  • Adaptability - maintain performance under pressure to ensure effective decision making
  • Influence - using appropriate interpersonal styles and methods of communication to influence others positively to meet objectives of all parties
  • Well-developed and effective communication skills, high level of written English is required.
  • Ability to work well under pressure and handle confrontation when necessary.
  • Ability and competence to write technical material and documents using applications such as Power Point, Word and Visio

Educational Requirements:

  • Bachelors Degree in EE, CS, or CE or equivalent experience.
 

フォーティネットについて

設立

2000年

NASDAQ上場

FTNT(銘柄名)

本社

カリフォルニア州サニーベール

従業員数

4,665人以上

財務経営

  • 2016年度の売上:
    12.8億ドル
  • 無借金経営

最初の製品出荷

2002年5月

出荷実績

3,000,000台以上

顧客数

300,000社以上

特許数

  • 358件以上の特許取得
  • 292件以上の特許出願

@FortinetJapanをTwitterでフォローしよう!